Klassisk massage

Olika grepp från den klassiska massagen används beroende på kundens önskemål och behov. Kombineras med fördel med koppningsmassage och akupunktur.

Avslappningsmassage

Mjuk rygg- och nackmassage som ger djup avslappning och återhämtning. Ryggbehandlingen kan kombineras med massage av huvud, öron, fötter, händer och/eller händer. Medveten andning är också ett bra komplement till behandlingen.

Koppningsmassage - Bindvävsmassage

Bindväven lyfts upp med hjälp av sugkoppar som dras över ett hudområde. Syftet är att få igång blod-och lymfcirkulationen i bindväven där slaggprodukter samlas och där även fettcellerna finns. Genom ökad cirkulation kan stela områden lösas upp och huden blir mjukare och slätare.
 Metoden kan användas över hela kroppen och vid problem som t.ex hudbristningar, celluliter, lymfdränage, ärrvävnad, acne och fibromyalgi. Kombineras med fördel med klassisk massage och akupunktur.

Akupunktur

Akupunktur härstammar från traditionell kinesisk medicin. Modern västerländsk forskning har visat att akupunktur har goda effekter i form av smärtlindring samt påverkan på det autonoma nervsystemet; det vill säga det nervsystem som inte styrs med viljan. Akupunktur används för att lindra smärta och behandla vissa sjukdomstillstånd. När nålar sätts in i särskilda akupunkturpunkter på kroppen ökar produktionen av olika ämnen, till exempel endorfin som är kroppens eget morfin som bidrar till att minska smärta och öka välbefinnande.

Priser

Massage- och akupunkturbehandling

25 min          400 kr

40 min          500 kr